Sektarisch

Het verhaal gaat over Brent en Sasia (broer en zus)die opgroeien in een sekte. De sekte heeft drie lagen. Als je ingedeeld bent in laag drie moet je hard werken om te overleven en de vrouwen worden misbruikt voor een bepaald doel.
Sasia en Brent hebben er genoeg van en ontsnappen. De Baas komt met zijn handlangers achter hen aan en er volgt een ware klopjacht.

De rechercheur die op de zaak zit (vanwege de jarenlang vermissing van hun moeder en tante) is een jonge vrouw die de moeder en tante van Sasia en Brent kent. Ook zij heeft zo haar grote problemen waarmee het verhaal wordt afgewisseld.

Het boek is zo geschreven dat je in het verhaal gezogen wordt en het boek echt niet meer weg kan leggen. Helaas blijkt meer en meer dat dit soort situaties vandaag de dag gewoon plaatsvinden. Daarom komt het verhaal ook echt bij je binnen. Ik vind het goed dat er over dit soort onderwerpen geschreven wordt.

Ik had het boek in 2 dagen uit (naast werk en gezin).

Meer recensies van Mirjam Hoogewoning