Gruwelijke Goed

MissMyp 04 april 2023
Voor boekentoer olv Attie Dotinga las ik de spannende thriller "Op de stoel van God" van auteur Matthijs Huizinga

Als de jonge Britse studente Linda Watts per ongeluk een geheime gecodeerde boodschap ontdekt tijdens een scriptieonderzoek, begint er een levensgevaarlijke zoektocht naar de ontcijfering en de schrijver van de boodschap. Een internationale reis brengt haar van het Vredespaleis in Den-Haag tot in Genève en New York. Met hulp uit onverwachte hoek vallen de puzzelstukjes op zijn plek. Tegengewerkt door een duister genootschap met banden tot in de hoogste elitaire kringen, realiseert Linda zich langzaam dat ze hier nooit aan had moeten beginnen. Maar stoppen is nu geen optie meer.

Na het lezen van de achterkant van het boek was mijn interesse gelijk gewekt. Eenmaal begonnen kon ik het boek moeilijk wegleggen. Het is een spannende thriller waarin je als lezer wordt meegezogen in een zoektocht naar een duister geheim. Het leest makkelijk weg door de fijne schrijfstijl van Matthijs, de opbouw van het verhaal zit ook erg goed in elkaar.
Vandaar 5 sterren van mij!

Meer recensies van MissMyp