sprookje of luchtkasteel?

Is het een sprookje, het leven van Robin? Op het eerste zicht wel, maar niets is wat het is en dat zal ook Tijn ondervinden.
Hun eerste ontmoeting heeft me direct mee en zal zorgen voor heerlijke situaties en interacties. Dompel je onder in de mooie omgeving van Zeeland en laat je meenemen in de zoektocht van het kasteel en zijn inwoners.
Esther Stui heeft me deze keer enorm verrast met de sociale en multiculturele aspect. Het lef dat ze heeft gebruikt om bepaalde thema’s te verwerken geeft dat extraatje aan de klassieke Feelgood.
Ook bepaalde idealen durft ze te doorbreken waardoor niet alles standaard en voorgekauwd is. Dat is de betere Feelgood, toch met een klassieke schrijf benadering maar met je verhaallijn durven spelen.
De schrijfster heeft haar stijl, ze bewaakt die goed en laat humor, ernst, spanning en romantiek goed met elkaar afwisselen waardoor er een juiste verhouding ontstaat.
Personages wisselen elkaar continu af door de tekst heen, wat een directe interactie geeft en wel een aandachtigheid vraagt van de lezer.
Sprookjes of luchtkasteel heeft net dat tikkeltje meer van een feelgood, waardoor ik ook een half tikkeltje meer mijn sterren uitdeel!
Esther, naar mijn gevoel heb je hier je comfort zone durven passeren en kan ik het alleen maar toejuichen en blijf in die modus zitten zou ik zeggen voor je volgende schrijfprojecten.

4,5 ster

@missp_her_books_read