Mooi en Meeslepend

Mloessiiee 04 augustus 2019
Prachtig beschreven boek over een tocht die meer onzekerheden kent dan zekerheden. Meer onverwachte wendingen dan gedacht. En toch na alle confrontaties met de natuur en het gebrek aan alles wat we in het 'moderne' leven vanzelfsprekend vinden, letterlijk overleven en er zo'n mooie beschrijving van maken. Door de mooie en levendige beschrijving ben ik veel over vogels en het gebied in Alaska te weten gekomen. Heel erg mooi boek, die niet saai wordt. Iedere keer is er wel weer een nieuwe uitdaging die ze tegenkwamen en de beschrijving daarvan. Door dit boek heb ik helemaal zin om naar dat gebied te gaan! Voor iedereen die houdt van reisverhalen geschreven vanuit liefde en passie voor de natuur en ' the love of his/her life' zeker een mustread! Het enige minpuntje vind ik de vertaling, achteraf had ik liever de Engelse versie gelezen, sommige woorden werden letterlijk vertaald en paste het niet mooi in de zin.

Meer recensies van Mloessiiee