geen ruimteverhaal!

Mona 27 april 2020
Vooraleer ik begon met het lezen van dit verhaal, had ik al verschillende verwachtingen. Zo dacht ik dat het boek zich grotendeels in de ruimte zou afspelen. Dit was niet het geval, het ruimteschip waar het verhaal om draait, blijft de hele tijd op de grond staan.

De personages waren heel goed ontwikkeld, er zat zeer veel diversiteit in hen. Zo was het hoofdpersonage autistisch en half-Surinaams. Ook kwamen er transgenders, moslims en joden in het verhaal voor. De relaties (vooral familiaal en vriendschappelijk) waren goed opgebouwd, zo was een van de interessantste relaties die van Denise en haar drugsverslaafde moeder.

De negatieve punten van dit boek waren dat er soms nogal weinig gebeurde, of dat de gebeurtenissen me weinig interesseerden waardoor het boek iets saaier was en dus trager las. Wel telt het verhaal niet heel veel bladzijden, waardoor het verhaal dus niet te lang gerekt wordt en het dus nog meevalt.

Alles samengevat waren dus vooral de personages leuk om te volgen, maar waren hun acties en de gebeurtenissen iets minder interessant.

Meer recensies van Mona