Ook vleeseters zullen genieten van dit boek

Mona 09 juni 2020
Al enkele keren kocht ik vleesvervangers van De vegetarische slager, die me zeer goed smaakten. Daarom was ik ook zo enthousiast toen ik dit boek ontving voor de leesclub. 'De vegetarische slager' geschreven door Jeroen Siebelink vertelt het verhaal van Jaap Korteweg die vegetariër werd maar zijn vlees toch wel miste. De vleesvervangers die toen bestonden, vond hij niet de moeite waard. Daarom besloot hij om zijn eigen bedrijfje, 'De vegetarische slager te beginnen' met als doel om de grootste slager ter wereld te worden.

Jeroen vertelt in een zeer aangename schrijfstijl over Jaaps weg naar succes. Ook werden de hoofdstukken over het bedrijf afgewisseld met stukken uit Jaaps verleden. Hierdoor kom je meer te weten over wie Jaap juist is, en in wat voor omgeving hij opgegroeid is. Op het einde van het verhaal vertelt hij over de doelen die hij nog heeft, en ik ben zeer benieuwd om te zien of hij me ook daarmee zal verbazen.

‘De vegetarische slager’ is zeker een aan te raden boek. Als vegetariër zelf vond ik het interessant om te zien hoe het er allemaal aan toe gaat in de wereld van de vleesvervangers, maar ik weet zeker dat er ook vele vleeseters zullen genieten van dit boek.

Meer recensies van Mona