De Curator

Monique 16 april 2023
In dit deel van de serie staan Poe en Tilly voor een raadsel. Er worden afgehakte vingers gevonden. Drie paar. Van wie zijn deze vingers en wat is hun onderlinge relatie?
Maar waar te beginnen? Door de vingers te identificeren komen ze al een stap verder, maar wat is hun onderlinge relatie. En hebben we te maken met een seriemoordenaar? Wie is dan het volgende slachtoffer.
Maar Poe en Tilly komen erachter dat de moorden leiden naar een hoger doel. En dat doel is te erg om te beschrijven.

Wederom een fantastisch boek van deze auteur. De spanning zit er vanaf het begin goed in, en waar het in het begin erop lijkt dat het vinden van de dader onbegonnen werk is, geven Poe en Tilly niet op.
Ook Flynn, hoogzwanger, weet niet van wijken, en wil per se Tilly en Poe ondersteunen in deze zaak. Maar de uitkomst had niemand kunnen bevroeden. Is zo goed bedacht door de auteur. Continu wordt je op het verkeerde been gezet, of neemt het verhaal een totaal andere wending. Ik hou ervan.
Soms worden situaties zo beeldig beschreven dat je er bijna onderdeel van uitmaakt hoe gruwelijk ook, maar het is een zeer goed vervolg van deze serie.
Spannend beschreven. De vaart zit er goed in. Wendingen die je niet ziet aankomen, levende beschrijving van situaties. Kortom: Zeer goed.

Meer recensies van Monique