Aanrader!!!

Deze memoires van Michelle Obama raad ik aan om te lezen vooral nu alle hectiek na de dood van George Floyd omtrent het "zwart" zijn, dit heeft ook invloed op de slavernij en alle leiders van toen.
Tijdens haar leven aan de South Side krijgt ze te maken met de verschillen tussen blank en zwart.
Als ze naar Princeton gaat wordt ze hier ook met haar neus op de feiten gedrukt, maar ook met de verschillen geconfronteerd.
Altijd maar moeten presteren, dit vormt haar ook en de motivatie om af te maken waar je aan begint en aanpakken.
Ze komt hier rijker uit en vindt ze werk op een advocaten kantoorwaar ze als bedrijfsjurist werkt en ook later Barack Obama ontmoet.
Hier ontstaat een verbintenis voor het leven.
Barack krijgt steeds meer interesse in de politiek en stort zich hier vol overgave op.
Dit leidt uiteindelijk tot het presidentschap, Michelle gaat dit aan met haar gezin .
Ze kan hierdoor zich gaan inzetten voor de mensen waaronder de jeugd en een voorbeeld zijn.
Michelle is een krachtige vrouw die goed weet wat ze wil en ervoor gaat.
Alle facetten worden aangesneden in het boek.

Powervrouw pure sang.

Raad het echt aan, heeft mij een inkijk gegeven over hoe we kunnen geloven in wat we kunnen.
Hoop dat de reis van Barack en Michelle samen nog rijker en voller mag worden.

Meer recensies van moniqueseverydaythings