Nog beter dan John Grisham

Muriel van Loo 10 november 2003
Van Lisa Scottoline had ik nooit van gehoord tot ik haar boek kocht. Net als John Grisham is Lisa Scottoline ook advocaat. Niets dan de waarheid is haar debuutboek. Ondertussen heeft ze nu al heel wat andere boeken uitgegeven.

Op een avond treft advocaat Jack Newlin zijn vrouw Honor vermoord aan op de vloer van hun stijlvolle eetkamer. Hij weet zo ongeveer wie de dader is, maar hij neemt de schuld op zich. Hij meldt zich aan bij de recherche als dader. Hij vraagt aan de onervaren advocate Ma-ry DiNunzio om hem te verdedigen. Al is ze nog onervaren, Mary beself al snel dat haar cliënt onschuldig is en iemand beschermt. Vastberaden en met veel meer lef dan ze eigenlijk heeft, gaat ze op stap om de waarheid te achterhalen.

Lisa Scottoline is een fantastische schrijfster. Niets dan de waarheid is geen echte pure rechtbankthriller. Het is meer een mix van juridische strijd, actie en achtervolging, psychologie en humor. Ik vind haar nog beter dan John Grisham. Bij John Grisham zit er te weinig actie.

Meer recensies van Muriel van Loo