Dé onbetwiste meester van de actie-thrillers

Muriel van Loo 10 november 2003
Dit is het eerste boek die ik lees van James Patterson. Het is een echt goede schrijver. Het boek is vol spanning, actie en onverwachte wendingen. En ik heb weer een auteur die in mijn top-10 staat van favoriete auteurs.

Midden in de nacht wordt een invloedrijke senator dood in bed aangetroffen. Naast zijn lijk ligt een onheilspellend rijmpje. Het rijmpje is getekend: Jack en Jill. Er volgen later nog moorden gepleegd en getekend door Jack en Jill. Ze laten via hun rijmpjes weten dat deze ‘straffen’ slechts vingeroefeningen zijn ter voorbereiding van een nog gruwelijkere daad. Dezelfde nacht op het ongeveer hetzelfde moment wordt Alex Cross uit zijn bed gehaald. Vlakbij zijn huis is er een moord gepleegd. Het slachtoffer is een klein meisje dat bij zijn zoontje op school zit. Niemand is nu meer veilig in de stad….

James Patterson is een fantastische schrijver. Zijn boek is vol spanning, actie en onverwachte wendingen. Allemaal dingen die ik in een thrillerboek verwacht. Ik ben benieuwd hoe zijn andere boeken zijn. Hij is dé onbetwiste meester van de actie-thrillers, zoals ze zeggen. En die mening heb ik ook. Ik heb nog nooit een thriller gelezen waar er zoveel actie, spanning en onverwachte wendingen waren als in Pak me dan. Voor mij mag hij nog veel van die boeken schrijven.

Meer recensies van Muriel van Loo