Spannend en leuk om te lezen

Muriel van Loo 27 juni 2003
Over Ruth Rendell heb ik al positieve dingen gehoord. Het is de eerste keer dat ik één van haar boeken lees en ik had hoge verwachtingen van haar boek. En ik moet toegeven dat ik niet teleurgesteld ben. Het is echt een fantastische boek.

In Zielsverduistering worden twee kinderen, broer en zus, en hun oppas vermist. Inspecteur Wexford moet de kinderen en de oppas terugvinden. Het is moeilijk, want er zijn weinig aanknopingspunten. Na een tijdje wordt de auto en het lichaam van de oppas gevonden in een bos. Van de kinderen is geen spoor te vinden.

Het is een spannend boek en het is leuk om het te lezen. Ruth Rendell schrijft niet alleen over het zoeken van de kinderen en de oppas, maar ook wat er allemaal gebeurd in het dagdagelijkse leven van Inspecteur Wexford. Ruth Rendell wordt beschouwd als de beste misdaadschrijfster en ik ben ook van die mening.

Meer recensies van Muriel van Loo