Too cool for school

Mvandenboer 24 oktober 2021
'Can a dog be twins?'

Door deze post begon voor de hoofdpersoon een succesvol leven in 'the portal'. Een digitale wereld die wordt gepresenteerd als losse teksten/momenten. Een deel van het boek waar ik moeilijk doorheen kwam. Ik vond het vluchtig en onsamenhangend. Waarschijnlijk doordat ik niet actief ben op social media en me moeilijk kan verplaatsen in eindeloze scrollsessies.

Door de Booker prize nominatie bleef ik toch nieuwsgierig... zou het beter worden? Gelukkig kwam daar het tweede deel. Het echte leven dient zich aan en de hoofdpersoon verlaat de digitale wereld om haar zus bij te staan. De gebeurtenissen en familiebanden die hier centraal staan maakten het verhaal voor mij interessant genoeg om het uit te lezen.

Toch ben ik niet overtuigd. Noem me too school for cool, maar ik hecht blijkbaar toch veel waarde aan doorlopende tekst. Deze korte fragmenten voelen heel modern, maar zijn aan mij niet besteed. Waarschijnlijk wel aan lezers met een actiever online leven of lezers die op zoek zijn naar echt iets anders, want dat is het zeker.

Meer recensies van Mvandenboer