Ode aan de (eerste) liefde

Mvandenboer 29 maart 2021
'Je moest eens weten hoe weinig ik weet over de dingen die er echt toe doen.'

Elio wist toen hij dit zei nog niet hoe veel hij zou leren over wat er echt toe doet in de zomer van zijn romance met Oliver. Een mooi verhaal over de eerste liefde, vanuit het perspectief van de intelligente, contemplatieve Elio. Een aandoenlijk verhaal over liefde die komt, weer gaat, maar nog lang nadreunt. Zo lang dat de 'wat als...' vragen de overhand nemen en hem doen vergeten te leven.

Van dit soort dramatische, meeslepende liefdesverhalen zijn echt mijn guilty pleasure. Ik hou ervan, maar kan me voorstellen dat het ook snel wat te wordt. De prachtige verfilming vind ik eigenlijk nog net wat beter gedoseerd dan het boek, maar het boek biedt dan weer meer van het verhaal.

Meer recensies van Mvandenboer