Alledag met Lubach

Mvandenboer 13 december 2020
In dit boek beschrijft Arjen Lubach aan de hand van 6 steden waar hij verblijft stukjes uit zijn dagelijks leven en verleden.

Eerlijk is eerlijk, ik moest er echt even inkomen. Na het eerste hoofdstuk vond ik dat hij maar weinig prijs gaf. Maar wat een fantastische opbouw heeft dit boek. In de tussenliggende hoofdstukken geeft hij de lezer steeds meer een inkijkje in zijn gedachten en gevoelens om in het laatste hoofdstuk, als je al erg op zijn hand begint te raken, te eindigen met een paar rake passages om je aan het denken te zetten.

Ik weet niet waarom ik het zo leuk vind juist in zijn leven een beetje mee te kijken. Misschien toch omdat hij op tv altijd wat mysterieus is. Briljant, maar terughoudend. Niet dat ik de illusie heb dat ik hem echt heb leren kennen. Ik heb het idee dat hij veelal hooguit de helft schrijft van wat hij voelt en (be)denkt. Maar die helft is al boeiend genoeg. Ik heb ervan genoten.

Meer recensies van Mvandenboer