Herkenbaar, over dagelijkse en minder dagelijkse beslommeringen, filosofisch.

Nathalie B1 10 maart 2024
Meer Nederlandse poëzie dit jaar tijdens de poëzieweek van deze beroemde en populaire Nederlandse (kinder-)schrijver en -dichter. Zijn muziekkeuze niet te na gesproken (zelf ben ik niet echt een fan van Liliane St Pierre noch Eurosong) is zijn bundel 'Wat je moet doen als je over een nijlpaard struikelt' een pareltje om zelf te lezen, én daarna cadeau te doen aan een jong gezin. Voor de poëzieweek dit jaar liet hij zich leiden om te schrijven wat er op zijn hart lag: dit is een bundel geworden over een aantal mijlpalen in zijn leven: vriendschap en liefde, van ouders afscheid moeten nemen, over volwassen worden, angsten, ... Herkenbaar, over dagelijkse en minder dagelijkse beslommeringen, filosofisch.

Meer recensies van Nathalie B1