Een film op papier (spoilervrij)

Dit boek trok mij aan omdat ik van historische verhalen hou en alles wat met Schotland te maken heeft. De hoofpersoon Douglas neemt je echt mee in zijn wereld en zijn gevoel. Er wordt niet veel aan de verbeelding over gelaten, maar dat vond ik juist wel prettig omdat het vlot leest. Het leest als een film. Af en toe kwam er een beetje een Outlander vibe bij me op ook al is het een heel ander soort verhaal. Lachlan is mijn favoriete personage. Er komen best serieuze onderwerpen aan bod en toen ik het uit had en het boek dicht sloeg was ik wel een tijdje stil. Er zitten veel mooie boodschappen in. Ook tussen de regels door. Ik raad dit boek zeker aan, ook als je niet zo van oorlogsverhalen houdt, want dit boek heeft genoeg te bieden.

Meer recensies van neverendingstories