Nog meer van deze schrijfster !

Nicole Van Boxelaere 25 september 2022
Na een jarenlang verblijf in het buitenland keert Mona Schiller terug naar Vargon in Zweden. Ze hoopt de band met haar beide zonen te kunnen herstellen. Ze heeft Anton en William indertijd in de steek gelaten, iets wat ze nooit hebben begrepen. Nu werkt de ernstige Anton als rechercheur en de vlotte William houdt zich bezig met activiteiten die niet altijd legaal zijn.
In plaats van veel tijd met haar zonen door te brengen, raakt Mona betrokken bij het onderzoek naar de dood van Lisa-Marie, een jonge bruid die in haar huwelijksnacht is verdwenen. Ze wordt gevonden bij een waterval, die De Bruidssluier wordt genoemd. Mona raakt tijdens haar onderzoek met veel mensen in gesprek, van wie ze sommigen nog van vroeger kent. Ze verzamelt informatie maar geeft haar eigen geheimen niet prijs.

De titel alleen was al voldoende om mijn interesse op te wekken. Welke bruid verdwijnt in haar huwelijksnacht of - erger nog - wordt vermoord tijdens de gelukkigste dag van haar leven ?

De auteur is er in geslaagd mijn interesse tot het einde vast te houden.
Dankzij de korte hoofdstukken, waarbij telkens iets van iemand of van iets wordt prijsgegeven, leest dit boek als een sneltrein.

Voor mij was dit een heel geslaagd debuut dat ik aan ieder aanraad om te lezen.
Ik hoop dat de vertaling van het tweede deel uit deze reeks niet lang op zich laat wachten want er zijn nog heel veel onbeantwoorde zaken uit de privésfeer van de hoofdpersonages.

Heel veel dank aan de Uitgeverij Stortebeeker die mij een leesexemplaar van dit boek bezorgde.

Meer recensies van Nicole Van Boxelaere