P.B

NicoleW 13 maart 2020
Als ik iets geleerd heb van dit boek, dan is het dat Prins Bernhard er erg goed in was zichzelf te verkopen.
Ik werd niet echt blij van deze playboy-prins die uiteindelijk enkel handelde in zijn eigen voordeel (en misschien dat van zijn moeder: "Er is niemand van wie hij zo veel heeft gehouden. Niemand in zijn leven is belangrijker voor hem geweest. Niemand heeft hij zo geadoreerd en beschermd. Ze is in alle opzichten zijn achilleshiel.").
De manier waarop hij onze koningin en zijn vrouw met zo weinig respect behandelde, dat vond ik niet prettig om te lezen. Maar Annejet van der Zijl heeft wel een vaardige pen en de manier waarop zij historische verhalen tot leven brengt spreekt mij zeer aan. Na Sonny Boy en Anna weer vier sterren voor het boek Bernhard (en één ster voor de man Bernhard!).

Meer recensies van NicoleW