Bella Eliá

De vriendinnen Julia en Cleo verhuizen naar Kreta om daar een kattenopvang te beginnen. Eenmaal daar aangekomen blijkt het pension dat ze hebben gekocht een bouwval te zijn. Ze besluiten het pension op te knappen, maar daar is wel geld voor nodig. Julia gaat op zoek naar werk en klopt na rondgevraagd te hebben bij Andreas aan voor een baan. Maar Julia ziet meer in Andreas dan alleen haar baas.

Bella Eliá is een heerlijke feelgood die je tussen andere boeken door kan lezen. Ga er voor zitten en je hebt hem in een middag uit. Je zwijmelt weg bij Julia en de mysterieuze Andreas. Maar ook de vriendschap tussen Julia en Cleo maakt het een mooie feelgood.

En natuurlijk de katten niet te vergeten. Bella Eliá is een feelgood die kattenliefhebbers echt moeten lezen. Ik hou zelf ook van katten en kon het helemaal voor me zien. Lijkt me heerlijk om daar rond te lopen tussen die katten. Ook erg mooi hoe begaand Julia met de katten was en dat ook over kon brengen op haar vrienden.

Naast Julia en Cleo speelt ook de familie van Andreas een rol in het boek, wat een leuke familie. Dat zorgde voor saamhorigheid in het verhaal. En de korte hoofdstukken en fijne schrijfstijl van Linda Babel zorgen ervoor dat het heel vlot leest.

Bella Eliá is een heerlijke feelgood en een mustread voor kattenliefhebbers. Het is een dun boekje met een opbouwende romance, waarin vriendschap en familie belangrijk is, en waarin ook de diepgang niet ontbreekt.

Meer recensies van Nienke | Wegvanboeken