Gelukkig in Clover Cottage

In Gelukkig in Clover Cottage gaat het over Rory en Allie. De plaatselijke dierenarts Rory erft een huis, Clover Cottage, maar het is een bouwval en hij lijkt het niet echt te zien zitten. In tegenstelling tot zijn vriendin Allie, die hun toekomst al helemaal voor zich ziet. De erfenis lijkt een buitenkans, maar zorgt ervoor dat bepaalde weggestopte dromen weer naar boven komen. Lukt het Rory en Allie om er samen uit te komen?

Gelukkig in Clover Cottage is het derde deel van de Love Heart Lane-serie. De personages van de vorige twee delen komen erin terug, maar het is ook goed los te lezen. Sommige belangrijke dingen vanuit de vorige delen worden als een feit genoemd, zodat je niet eens door hebt dat dat in een vorig deel gebeurd is. Het voelt niet als herhaling.

Communicatie is belangrijk in een relatie en in de boeken van Christie Barlow is dat steeds een groot probleem, zo ook in Gelukkig in Clover Cottage. Tegen het einde ging het communiceren de personages iets beter af, maar tijdens het lezen gaf het gebrek hieraan wat irritatie. Ook zorgde de lange hoofdstukken ervoor dat ik er niet goed in kwam, vooral in het begin. Er waren ook bepaalde dingen niet die niet helemaal klopte en het paranormale is ook niet mijn ding, als ik het van tevoren niet verwacht. Het paranormale leek in het begin een grote rol te gaan spelen, uiteindelijk viel dat gelukkig nog wel mee.

De vriendschap is in Gelukkig in Clover Cottage erg belangrijk en dit aspect komt dan ook goed naar voren. Je voelt de band tussen de personages en ze staan altijd klaar voor elkaar. Het verhaal bevat diepgang en daarnaast ook leuke dingen, zoals de hondenshow. Altijd leuk als dieren een rol spelen in een boek!

Meer recensies van Nienke | Wegvanboeken