Een bloedstollende thriller

nog1bladzijde 07 mei 2023
Inez is een voormalige ballerina die nog niet zo lang geleden haar balletschoenen aan de wilgen heeft gehangen. Ze zit in een behoorlijke relatiecrisis met haar ex-partner Daniël. Ze hadden het zo goed samen tot ze er achter kwam dat Daniël vreemdging. Ze heeft hem met al zijn spullen uit haar huis gegooid maar daar neemt Daniël geen genoegen mee. Steeds vaker komt hij laveloos aan de deur, is hij gewelddadig en vertoont hij obsceen en obsessief gedrag. Inez is inmiddels doodsbang voor hem geworden, want hij duikt overal op waar zij ook is om haar te bedreigen. Als afleiding en een nieuw toekomstperspectief geeft ze zich op voor een cursus fotografie. Hier ontmoet ze de innemende cursusleider Marc. Ze voelt vanaf hun eerste ontmoeting een bepaalde chemie tussen hen en ze besluiten samen hun prille liefde te ontdekken. De toekomst lijkt haar nu eindelijk weer tegemoet te lachen.

“Een aparte gast, die Marc, denkt ze. Sympathiek en afstandelijk tegelijk, hij heeft iets ondefinieerbaar spannends waardoor hij nu in haar hoofd zit.”

Bloedstollend.

Luguber.

Zinderend.

Weerzinwekkend.

Anne van Zwieten heeft het geflikt! Deze thriller pakt je vanaf de eerste bladzijde en neemt je mee in een constant dreigende sfeer waaruit je pas weer bevrijd wordt nadat je de laatste bladzijde omgeslagen hebt. Doordat het verhaal vanuit verschillende personages verteld wordt, leer je ze goed kennen. Ook zijn er steeds flashbacks naar vroeger in het verhaal terug te vinden zodat je precies begrijpt waar de handelingen van sommige personages vandaan komen. Dit maakt het verhaal helemaal compleet.

Het boek bestaat uit twee delen. In het eerste deel gaat het vooral over de relatie tussen Inez en Daniël en zie je een prille liefde ontluiken tussen Inez en Marc, die steeds serieuzere vormen aanneemt. In het eerste deel kom je al behoorlijk wat rode vlaggen tegen die je op een constant niveau getriggerd houden om door te blijven lezen.

“De blik waarmee hij naar haar kon kijken… is ze naïef geweest? School er altijd al een monster in hem? Had ze eerder moeten zien dat het licht volledig was uitgegaan bij hem?”

In het tweede deel vinden we Inez in een bijzonder benarde situatie waaruit ontsnappen niet te doen lijkt. Tijdens dit deel is het onmogelijk om je nagels onaangeroerd te laten, mijn emoties vlogen alle kanten op. Er is geen enkele adempauze ingelast in deze voortdurende adrenalinestoot. Je móet en zal doorlezen tot het bittere einde. Razend knap gedaan! En must-read voor de échte diehard thriller fanaat. Ik kijk reikhalzend uit naar de volgende thriller van Anne!

Meer recensies van nog1bladzijde