Een echte inspiratie!

Nreniers 08 september 2019
“Op een dag krijg je opeens de diagnose dat je terminale kanker hebt, de duivel komt langs in een alohashirt en hij verlengt je leven in ruil voor dingen die van de wereld verdwijnen.”
Het klinkt misschien vreemd, maar dat is de geniale samenvatting van het boek Als katten van de wereld verdwijnen door Genki Kawamura. Het hoofdpersonage krijgt elke dag een dilemma voorgeschoteld: of je laat iets van de wereld verdwijnen, of je sterft. Een prachtige benadering van het leven en wat het leven het waard maakt om te blijven leven. Het reflecteert over de vraag: wat heb ik nodig om echt te genieten en wat kan ik missen.
Genki Kawamura is een Japanse schrijver en verkocht in Japan al meer dan een miljoen(!) exemplaren van Als katten van de wereld verdwijnen.
Ik vond het boek geweldig, een van mijn favorieten die ik de laatste tijd gelezen heb. Het is zo mooi en zo poëtisch. Het laat je beseffen dat je volop van het leven moet genieten en dat veel dingen die belangrijk lijken, het eigenlijk niet zijn. En dat dingen die we als vanzelfsprekend nemen, misschien wel het belangrijkste zijn.
Het boek haalt eigenlijk best zware thema’s aan maar het boek leest super vlot en zit boordevol levenslessen. Het voelt helemaal niet zo zwaar aan. Het is een echte inspiratie. Ik kon het boek amper neerleggen en heb er enorm van genoten. Er zat humor in, een goed verhaal, stof tot nadenken en ik zou het aan iedereen willen aanraden!

Meer recensies van Nreniers