Een waardig vervolg

Nreniers 06 november 2019
In Upgrade, deel 1 van deze serie, kwam Rémi terecht in het Creodroom. Een wonderlijke plaats waar technologische ontwikkeling jaren voorloopt op de rest van de wereld. Een eiland vol met de slimste mensen die de beste uitvindingen ontwikkelen. Hier komt Rémi terecht om te studeren om hier later aan bij te dragen. Nu in het tweede deel voelt Rémi zich al helemaal thuis in het Creodroom met zijn vrienden en alle snufjes die zijn leven gemakkelijker maken. Maar of hij zich hier nu rustig gaat settelen? Absoluut niet, er blijven zo veel vragen door zijn hoofd spoken en per antwoord komen er zoveel vragen bij. Terwijl Rémi opzoek gaat naar antwoorden, verdwijnt een van zijn beste vrienden. Kan hij omgaan met alles wat er zich in zijn leven afspeelt?
In mei van dit jaar kon je er op bookstagram niet omheen: de cover van Upgrade was talrijk aanwezig en maakte me zeer benieuwd. Ik trok dan ook naar de YA dag in Leuven en ontmoette daar Lara Reims die mijn exemplaar van Upgrade signeerde. Ik was zo weg van deel 1! Ik las het uit in no time en ben dus zo dankbaar dat ik mag meedoen aan de blogtour van deel 2.
Deel 2 stelde me dan ook absoluut niet teleur. Ik ben het eens met wat er op de achterflap staat: Harry Potter meets SF. Een jongen die naar een school gaat waar er mogelijkheden zijn die je nog nooit had overwogen. Alleen deze keer gaat het over technologie in plaats van magie. Ik denk dus zeker dat deze boeken een aanrader zijn voor de fans van Harry Potter.
Ik had het al aangehaald in mijn recensie voor deel 1, maar Lara haar ideeën over toekomstige ontwikkelingen zijn zo fascinerend om te lezen. Holografische huisdieren, kleren die zich aanpassen aan het weer maar ook manieren om ziektes te genezen: het boek maakt me nieuwsgierig naar wat er mogelijk is in de toekomst.
Ik geniet van haar schrijfstijl en de manier waarop het boek je met mondjesmaat informatie prijsgeeft maar toch de spanning blijft opbouwen. Ik vind het ook altijd leuk als er meerdere delen zijn dat dit boek precies genoeg prijsgeeft om na dit boek een goed gevoel te hebben maar toch nog genoeg mysterie erin laat om uit te kijken naar deel 3. Ik ben niet zo een fan van te grote cliffhangers, daar ben ik te ongeduldig voor.
Naast een goed verhaal, ook weer een prachtige hardback cover! Een pareltje voor in mijn boekenkast. Heel erg bedankt Hamley books en Lara Reims voor dit prachtige boek dat in een heel leuk pakketje kwam! I want/need more!

Meer recensies van Nreniers