Voor de liefhebbers van The Lion King

Nreniers 26 augustus 2019
Dit verhaal neemt ons mee naar de Afrikaanse savanne Bravelands. We volgen het verhaal van de jonge leeuw Fier, baviaan Doorn en olifant Sky. In de savanne leven ze onder 1 regel: alleen doden om te overleven. Wanneer die regel wordt geschonden ontstaat er chaos en verwarring. De drie jonge dieren krijgen elk te maken met uitdagende situaties die hen behoorlijk op de proef stellen.

Erin Hunter is vooral bekend van de serie Warrior cats. Erin Hunter is een pseudoniem dat wordt gebruikt door een schrijverscollectief bestaande uit verschillende auteurs voornamelijk uit het Verenigd Koninkrijk en eentje uit de Verenigde Staten.

Ik had het boek al veel voorbij zien komen op Bookstagram en ook door de prachtige cover was het boek in mijn hoofd blijven hangen. Ik stond er eerst wat twijfelachtig tegenover omdat ik nog nooit een boek heb gelezen vanuit een POV van dieren. Ik had schrik dat ik me er dan niet zo goed in zou kunnen verplaatsen. Gelukkig was dit alles behalve waar en kon ik dit boek amper neerleggen.

Het boek geeft ook echt een Lion King sfeer! Iets wat me ook zeker aanspoorde om te blijven lezen.

Wat ik ook heel erg apprecieerden in dit boek (en waar ik toch vaak om moest lachen) waren subtiele aanpassingen in de spreekwoorden. Zo zeggen de personages dingen als ‘Wat is er aan de poot?’ en ‘Je moet geen oude gnoes uit de sloot halen’. Zalig vond ik dit!

Het boek is vlot geschreven, het verhaal zit goed in elkaar en het einde… Ja het einde laat je naar de boekhandel lopen voor deel 2.

Meer recensies van Nreniers