Super leuk jeugdboek

Nreniers 27 maart 2021
Rowan is opgegroeid tussen de draken, samen met haar trouwe draak Gideon haalt ze de gekste stunten uit en geniet ze van het leven. Ze besluit mee te doen aan de jaarlijkse Drankendagen, het grootste toernooi van de Verenigde Drankenlanden. Maar daar loopt het mis, Rowan raakt ernstig verwond en verliest al haar vertrouwen, in zichzelf en in haar geliefde draken. Ze sluit zich af van de wereld, maar wat als die wereld haar echt nodig heeft om de vrede te bewaren?
Rani De Vadder is een jonge Vlaamse auteur wiens eerste boek Toxine, ook uitkwam bij Hamley Books. Draco is haar eerste jeugdboek.
Rani heeft een zeer aangename schrijfstijl, het is makkelijk om in het boek op te gaan en je vliegt er doorheen. Het boek zat boordevol creativiteit en was aangenaam om te lezen.
Het is wel echt een jeugdboek en dat merkte je wel. Wat goed is natuurlijk, maar ik raad het niet meteen aan voor een ouder doelpubliek. Het is echter het ideale boek om jongere kinderen aan het lezen te krijgen! Spannend, stoer maar toch lief en herkenbaar: Draco is het allemaal.

Meer recensies van Nreniers