Hell city

Nreniers 22 april 2020
Allie wordt wakker in een brandende stad. Verwart en in paniek neemt ze deze nieuwe omgeving in zich op. Al snel wordt het haar duidelijk dat ze in haar eigen hel is. Hell City. En ze is hier helemaal alleen. Of ja, ze is alleen op de monsters na. Elke dag moet ze een gruwelijke strijd leveren tegen die monsters. En dat terwijl de herinneringen uit haar leven stilletjes aan wegsijpelen. Ze dreigt te verdrinken in de chaos van Hell City, maar dan komt er een hond. En dat verandert alles.
We kennen Joanne Carlton van haar succesvolle boeken Hart-Slag en Stof. Alle 3 de boeken zijn ook verkrijgbaar in het Engels. Haar oorspronkelijke Nederlandse werken verschijnen onder de naam Sandra J. Paul.
Wat een bijzonder boek is Hell City. Niet alleen qua inhoud maar ook zeker qua vormgeving. De monsters die in het verhaal beschreven worden, komen ook echt tot leven. Joanne werkte voor dit boek samen met een artiest die op een prachtige manier de monsters vorm geeft in het boek.
Het is een redelijk dun boek van 147 pagina’s. Hierdoor laat de schrijfster er geen gras over groeien en komt het verhaal meteen op gang. Ik was doorheen het boek wel soms een beetje in de war, ik snapte het punt van het verhaal helemaal niet goed. Dan komen de laatste hoofdstukken en die zijn het laatste puzzelstukje van een prachtig geheel.
Het personage wordt sterker doorheen het verhaal en ze maakt echt een goede evolutie door. Ze leert monsters te verslaan, maar ze leert ook dat ze dat helemaal niet alleen hoeft te doen. Ze sloot zich tijdens haar leven nogal af van andere mensen. Gelukkig leert ze hoe waardevol het is om iemand toe te laten. Om op iemand te kunnen steunen wanneer het jezelf even aan kracht ontbreekt.
Het is een uniek, vlot en boeiend verhaal dat je zeker niet onberoerd zal laten.

Meer recensies van Nreniers