Geweldig vervolg!

Nreniers 29 juni 2020
Olivia, Leonard en Rosalind hebben een heel avontuur meegemaakt in deel 1 van deze reeks. Terwijl ze eerst een vrij normaal leventje leidde, zijn termen zoals watermagie en tijdreizen hun niet langer onbekend. In dit deel hebben ze een tijdje kunnen wennen aan hun nieuwe leven na hun eerste tijdreis. Rosalind is namelijk in het verleden geboren en meegereisd naar het heden. Tijdens hun eerste tijdreis hebben ze De Graaf, een dodenbezwerende tovenaar, heel kwaad gemaakt. Hierdoor zijn ze ook in het heden niet veilig voor zijn woede. Opnieuw reizen ze naar het verleden in de hoop enkele misdaden van De Graaf te kunnen voorkomen, maar welke gevolgen hebben hun daden voor hun toekomst?
Maja Vermeulen is een schrijfster van eigen bodem. Krachtig ontwaken was haar debuut en deel 1 uit de reeks. Magische redding is deel 2 uit de Heksenzielentriologie.
Wat een leuk, ontspannend boek! Ik had er eerst een heel klein beetje schrik voor. Vaak stelt het deel 2 uit een trilogie mij een beetje teleur. Hier was dat echter totaal niet het geval. Het verhaal staat op zich en is niet gewoon de overgang naar deel 3. Toch eindigt het boek zodanig dat je reikhalzend uitkijkt naar het vervolg.
Het is wel een verhaal waar je je aandacht bij moet houden. Persoonlijk ben ik vaak in de war bij verhalen over tijdreizen (in het algemeen, niet alleen bij deze). Wat is impact van de handelingen in het verleden op die toekomst? Hoe vaak kan je naar het verleden reizen zonder dat je je eigen heden erna niet meer terug herkent? Ik vind het soms wel heel verwarrend hoor!
Ik vind dat je wel al een evolutie merkt in Maja haar schrijfstijl, ze schrijft iets uitgebreider en de overgangen zijn wat minder bruusk dan in deel 1. Ook het verhaal maakt echt boeiende wendingen. Soms merkte je als lezer wel dat er iets zat aan te komen maar persoonlijk was ik echt wel elke keer verrast.
Ik kan niet wachten om te zien hoe Olivia haar verhaal afloopt!

Meer recensies van Nreniers