De dief en de prins

Nreniers 29 november 2019
Prins Alfie voelt zich helemaal verloren na de dood van zijn broer. Hij kan/wil maar niet accepteren dat hij definitief weg is. De moordenaar van zijn broer gebruikte een soort magie die Alfie nog nooit had gezien. In zijn zoektocht naar een manier zijn broer terug te halen, komt hij de dievegge Finn tegen. Finn kan met haar magie haar uiterlijk veranderen wanneer ze maar wilt. Een ideale eigenschap voor een dief natuurlijk. Maar op die manier raakt ze vervreemd van haar eigen identiteit. De prins en de dief komen elkaar op een speciale manier tegen en dat is het begin van hun bijzonder avontuur samen. Er is namelijk een vreselijk duistere magie ontsnapt die alles dreigt te vernietigen.
Maya Motayne schreef met Nocturna een ijzersterk debuut en het begin van een veelbelovende triologie.
Ik heb niet echt een favoriet genre. Ik lees er verschillende graag: thrillers, romans, chicklits, historische romans, een detective,… Noem maar op! Ook kan ik geregeld genieten van een spannend fantasy verhaal. Al moet ik wel zeggen dat ik dit genre minder vaak lees omdat het voor mij even duurt om in het verhaal te komen. Er is vaak een nieuwe wereld, een nieuwe cultuur die gepaard gaan met heel wat nieuwe termen. Ook bij Nocturna had ik even nodig om bekend te geraken met de magische wereld van Nocturna. Maar eens ik in het verhaal zat liet hij mij niet meer los.
Vooral de relatie tussen de 2 hoofdpersonages Finn en Alfie hield me in de ban. De dappere Alfie, die iets te vaak beslissingen maakt op gevoel en niet altijd met zijn verstand, en de ad rem Finn brengen elkaar perfect in balans. De wisselwerking tussen die 2 en de groei van de relatie zijn geweldig om te lezen. Ik ben zo blij dat er nog 2 delen volgen!
“ ‘Prins’. Haar stem klonk hijgend, alsof ze net een berg op was gerend. Ze trok de kap van haar hoofd en werd opeens weer zichtbaar. Toen haar ogen die van hem vonden, stonden ze wijd open van angst, maar er was ook iets anders in te zien: opluchting. Op het moment dat hij haar zag werd Alfie naar voren getrokken, alsof de wereld schuin was gaan staan om hem bij haar af te leveren. “
Ook het verhaal was heel goed uitgedacht, het was spannend met een paar plot twists die ik niet zag aankomen. Vaak was ik ook echt verbaasd over de verbeelding van de schrijfster. Dan ook nog misschien het allerbelangrijkste: de schrijfstijl. Ik vond het zo mooi om te lezen. Maya Motayne beschrijft alles zo goed, je zit echt in de scene en ervaart alles zoals dat door haar bedoeld is.
Ondanks dat voor mij het verhaal wat traag op gang kwam werd ik al snel meegenomen in een wervelwind van avontuur en prachtige scènes. I need more!
“De dief en de prins reden verder, hun vervlochten vingers een belofte dat waar de een ging, de ander zeker zou volgen. “

Meer recensies van Nreniers