Inhoudelijk goed, weet de spanningsboog niet altijd vast te houden

Odysseus 08 december 2022
Tijdens een grote reorganisatie in de bibliotheek van Venezie wordt een eeuwenoud manuscript gevonden. De vinder - welke de opdracht krijgt om het manuscript te laten verdwijnen opdat haar informatie nooit het daglicht zal zien - besluit het naar een oude vriend te brengen voor vertaling en interpretatie. Vanaf dat moment ontstaat er een kat en muis spel tussen de verschillende partijen die de codex in handen willen krijgen.

Het boek geeft mooie en goed onderbouwde informatie over het Christelijk geloof, de overeenkomsten tussen oude Griekse goden en Jezus en het evangelie van Maria Magdalena. Wat dat betreft ben ik blij dat ik het boek heb gelezen. Helaas weet het boek de spanningsboog niet goed vast te houden. Regelmatig geven de auteurs iets te opzichtige hints over wat er te gebeuren staat in het verhaal waardoor het .e.e.a. voorspelbaar aanvoelt.

Ik zou het boek uiteindelijk 3,5 ster geven. Het boek had met een betere spanningsboog en iets meer thrillergehalte op 4,5 sterren uitgekomen.

Meer recensies van Odysseus