Heerlijk boek voor jong (én oud)

Ilona Bouwers 08 juni 2021
Kinderboeken zijn zooo leuk!
Dat ontdekte weer, toen ik het verhaal van Daan toegestuurd kreeg, geschreven door Fiona Hack. Het boek begint in Japan, waar Marinus als matroos op een koopvaardijschip is terechtgekomen en een cadeau zoekt voor zijn geliefde Margje in Nederland. Marinus verdwijnt plotseling, maar de hem gekocht paraplu en een briefje  wordt door andere matrozen meegenomen en krijgt zijn vrouw in Nederland.
Jaren later vindt kleindochter Daan de paraplu met het briefje bij oma op zolder. Vanaf dat moment gebeuren er wel hele vreemde dingen en gaat Daan samen met haar vriendin Ling op zoek naar het mysterie van deze bijzondere paraplu.
Het boek is spannend tot het eind en Fiona beschrijft op zeer beeldende wijze de bijzondere avonturen, die Marinus en Daan elk afzonderlijk beleven.
Het boek is officieel voor kinderen vanaf 8 jaar, maar ondanks dat ik die leeftijd al enige jaren ben gepasseerd, heb ik er echt van begin tot eind van genoten!

Meer recensies van Ilona Bouwers