Babba - Jeroen D. Rook

Ilona Bouwers 10 oktober 2021
Na het lezen van eerdere boeken van Jeroen mocht ik direct na publicatie zijn allernieuwste roman Babba lezen.
In het boek verliest hoofdpersoon Mark zijn vrouw. Ze is vertrokken met een zeilschip en niet sindsdien spoorloos verdwenen. Mark gaat op zoek naar antwoorden in de dagboeken van zijn vrouw. Ook wil hij haar de laatste eer bewijzen door een reis naar hun geliefde Schotland te maken. Zijn gedachten en zijn zoektocht brengen hem steeds verder en ook het toeval helpt een handje.
Ik vond het een erg mooi geschreven boek. De gedachten van de hoofdpersoon nemen je mee in het verdriet en de onmacht. Gaandeweg het verhaal wordt de spanning opgebouwd en wordt het een echte pageturner, omdat je wil weten waarom zijn echtgenoten de dingen heeft gedaan, zoals ze zijn gegaan.
Voor mij absoluut 5 sterren door de mooie schrijfwijze en de spannende ontwikkelingen.

Meer recensies van Ilona Bouwers