Doorprutsen met bokkenpruik - boeiend van de eerste tot de laatste bladzijde

Ilona Bouwers 01 mei 2023
Nadat ik al een aantal boeken van Jeroen had gelezen, was ik erg nieuwsgierig naar zijn nieuwste boek Doorputsen met bokkenpruik.
In dit boek ontmoeten we Nathan, die heeft gefaald in de liefde, in zijn werk en als kunstenaar. Daarnaast woont hij samen met zijn onuitstaanbare moeder. Zijn opa is als verzetsheld overleden in de Tweede Wereldoorlog. Nathan is daarentegen een verliezer. De strijd in Nathan's hoofd is in iedere regel voelbaar.
Het verhaal wordt op poëtische wijze verteld, afgewisseld met de herkenbare humor van Jeroen D. Rook. Een leuk voorbeeld hiervan is:
“Hij moest groter worden dan elke held van hem, beroemder dan Rodin of Michelangelo en gelukkiger dan een jong meesje in de lente. Maar wie veel verwacht is altijd ongelukkig. Oog in oog met de ondergaande zon, die achter de zonnepanelen van het huis hun weg vervolgden naar de horizon, bekeek Nathan aandachtig het rijtje doorzonwoninkjes.”
Ook lezen we het verhaal van Ilona, de grote liefde van Nathan, die hem heeft verlaten voor een kunstenaar met meer succes.
Na een wanhoopskreet van Nathan, gaat Ilona op zoek. Het verhaal neemt je in razend tempo mee naar het leven van Nathan en Ilona. Iedere bladzijde wil je snel omslaan, om te kijken hoe het verhaal verder gaat.
Door meerdere twists houdt het boek je in zijn greep en zelfs tot de laatste bladzijde, wordt je verrast door nieuwe ontwikkelingen.

Meer recensies van Ilona Bouwers