Leeservaringsverslag

omeryildiz 05 oktober 2018
Het thema van het boek is de Ronde van Mont Aigoual (wielrennerswedstrijd) , het is natuurlijk wel interessant maar het past eigenlijk niet bij mijn leefwereld. Ik heb wel geleerd wie de Ronde van Mont Aigoual heeft gewonnen in de jaren die gesproken worden in het boek. Er gebeurt niks speciaals dat mij zou boeien, zoals dat één van de hoofdrolspelers een zwaar ongeval maakt tijdens de race. Het boek is echt realistisch, want Tim Krabbé vertelt over zijn sportcarrière en wat het echt realistischer maakt is dat de Ronde van Mont Aigoual een echte wedstrijd is. Dat Tim Krabbé vlak voor de finish wordt ingehaald door Reilhan zijn tegenstander, waardoor hij op de tweede plaats eindigt. En de verschillende momenten waarbij er wordt gesproken over de kopgroep in race. Ook werden er geen afbeeldingen of enige kleur gebruikt bij het boek. De locaties die door de auteur is gekozen zijn echte plekken. Het verhaal is ook op een waargebeurd verhaal geschreven.
Het is een echte aanrader voor mensen die houden van Wielrennen.