Buitenaards

Open Boeken 21 mei 2021
Finley heeft één grote droom: samen met zijn vriendinnetje Erin een basketbalcarrière opbouwen. Ver van Bellmont, waar hij woont met zijn vader en gehandicapte opa. Het is niet zijn familie waardoor hij weg wil vluchten, maar de Amerikaanse stad die gekenmerkt wordt door geweld, de Ierse maffia, rassenrellen en drugs.

Dan komt Russ in Bellmont wonen. Dit voormalige basketbalwonder is getraumatiseerd, geobsedeerd door de ruimte en noemt zichzelf Boy21. Finley moet van zijn basketbalcoach de vreemde nieuwkomer op sleeptouw nemen, maar dit brengt zijn eigen positie in het team in gevaar. Het is het begin van een ingewikkelde en kwetsbare vriendschap.

Hét boek voor jou als je van sport houdt (de basketbaltermen vliegen om je oren), maar ook wat diepgang zoekt. Het interessante is met name de wip waarop Finley zit: opkomen voor je eigen leven versus trouw zijn aan een (opgelegde) vriendschap. Als je het ons vraagt, heeft de schrijver een slamdunk gemaakt!

Meer recensies van Open Boeken