Terecht een hype

Pauchri 06 augustus 2019
Daar doe ik niet aan mee, dacht ik in eerste instantie, het is zo'n hype... De vormgeving van de cover sprak me ook al niet aan. Maar om mijn verlangen naar relaxt vakantievoer te stillen toch maar het eerste deel gekocht. De eerste 80 bladzijden spraken me niet zo aan: sjieke villa, veel geld en zes (!) geadopteerde zussen. Maar daarna kreeg het verhaal me toch in z'n greep. De afwisseling tussen heden en verleden maakt het boeiend. Af en toe had ik wel last van de man/vrouw verhouding in zowel heden als verleden (maar dat leek logischer vanwege de tijdgeest).
Het boek leest heel makkelijk, met mooie beschrijvingen van het land waar het verhaal zich afspeelt. Je kan je er heerlijk in onderdompelen. Het boek heeft een eind, maar je wordt wel heel nieuwsgierig naar de andere zussen en er blijft wat te gissen over, want wie was nu precies Pa Salt en waarom adopteerde hij zes zussen en waar is de zevende? Ik heb mij prima vermaakt met dit boek in de vakantie, en die vakantie duurde lang genoeg voor de verhalen van nog wat andere zussen.