paul dessing-67 22 augustus 2007
LITERAIRE THRILLER staat er klein gedrukt op de omslag. Literair is het in ieder geval of het ook een thriller is waag ik te betwijwelen. Maar wellicht doet dat er niet toe; het is een zeer goed geschreven verhaal, met een uitstekende sfeer tekening inzake IJsland en zelden gaan personages zo voor je leven.
Dat geldt trouwens ook voor de passages die betrekking hebben op de voormalige DDR; ik was zelf in die tijd vaak in dat land voor zaken, en heb de beklemming en de achterdocht aan den lijve ondervonden.
Het had misschien wat spannender gekund en daarom is het wat mij betreft geen absolute top, maar ik hoor dat een nieuwe roman eraan komt: ik hoop dat de vertaler (m/v) haast maakt...

Meer recensies van paul dessing-67