Twijfelgeval: negatief of postief

31 december 2015
In het begin moest ik erg wennen aan het taalgebruik. Ik ergerde mij eraan. Houwen in plaats van houden. Er is al een verloedering in taalgebruik, dacht ik. Maar gaandeweg begreep ik hoe en waarom. Toen werd het taalgebruik logisch. Dan pas kon ik dat ergenis loslaten en genieten.

Het is een origineel verhaal en tegelijkertijd ook weer niet. Het is net als Hongerspelen en ander aantal boeken dat ik heb gelezen, meisje tegen de georde vestiging. Met rebellen achter zich. Meisje dat verliefd wordt, meisje dat zich bereidt is om op te offeren voor familie.
Origineel in de zin van het toch net anders is door het verhaallijn, door de karakters.

Ik heb erg genoten van de woordenwisseling tussen Jack en Saba, ik moest toch af en toe even gniffelen. Ik genoot van Emmi's ontwikkeling, hoe zelfstandiger zij werd en dat zij geen klein teer poppetje is.

Het boek lees gemakkelijk weg en tot mijn verrassing toch van genoten en wil zeker deel twee lezen. Ik ben nieuwsgierig hoe de karakters zich verder ontwikkelen.

Ik heb dit boek als kerstcadeau gekregen. Vaak is het leuk om boeken te ontvangen die niet op mijn wensenlijst stond, want wie weet word ik plezierig verrast. En het was uiteindelijk een plezierige verrassing.

Meer recensies van