Indrukwekkend

14 februari 2016
Een boek dat te lang in mijn kast heeft gestaan.

Gisteravond heb ik tot na twaalven 's nachts doorgelezen. Ik kon plotseling het boek gewoon niet wegleggen. Ook weet je dat ze terug in Nederland zijn gekomen want anders had zij dit boek niet kunnen schrijven.

Het is ongelooflijk hoe ver zo sekte kan gaan om iemand terug te halen of haar.zijn leven zo moeilijk maken dat zhij.zij eigenlijk nooi vrij zal zijn. Altijd zal Anna over haar schouder heen kijken, altijd zal zij in angst leven. Maar juist om vrijer te voelen en te zijn heeft zij dit boek geschreven. In de hoop dat ze stappen terug nemen en haar laat gaan.

Vaak vraag ik mij af, hoe zou ik reageren, doen als ik in zo situatie zat? Gelukkig zal ik dat nooit weten. En dan denk ik, wie zijn die mensen dat ze zoiets kunnen doen?

Anna geeft goed inzicht in gedachtes van een vrouw die mishandeld wordt. Hoe zij gehersenspoeld werd waardoor zij vaak dacht, is mijn schuld.

Heel intrigerend en indrukwekkend boek, een eyeopener.

Meer recensies van