Goed debuut

Peetje 08 mei 2020

Geen slechte daad is de debuutthriller van Heather Chaves, die vanaf de eerste bladzijde je gelijk weet te boeien. Het is spannend en nodigt uit om verder te lezen. Het verhaal is vanuit Cassie geschreven, de hoofdpersoon van dit boek. Ze is een dierenarts en getrouwd met Sam en samen hebben ze 2 kinderen, Leo en Audrey.

Als Cassie na een lange werkdag op weg naar huis rijdt, ziet ze een man een vrouw mishandelen. Ze belt het alarmnummer en wordt verzocht veilig in de auto te blijven zitten. Dit besluit ze tegen alle adviezen in niet te doen, ze stapt uit om de vrouw te hulp te schieten. De dader gaat na haar te bedreigen er vandoor met haar auto met daarin haar tas. De dader weet dus wie ze is en waar ze woont. Vanaf dat moment beginnen de zorgen voor Cassie en wordt je als lezer mee het verhaal in gezogen.

Het is een prettig geschreven boek, fijne schrijfstijl, niet al te lange hoofdstukken. Het heeft een plotwending die ongeloofwaardig overkomt, een beetje afgeraffeld. De andere personages hadden wel wat meer diepgang mogen krijgen. Maar kortom was het een fijn boek om te lezen.

Persoonlijk werd ik gelijk enthousiast toen ik in dit boek begon te lezen, ik wilde alsmaar door lezen en had het boek dan ook in 2 dagen uit!
Er zat genoeg spanning in voor mijn gevoel. Het bloedde nergens dood. Alleen had ik voor een iets geloofwaardiger einde gekozen. Het ging alle kanten op het eind.

Meer recensies van Peetje