Aardig, maar geen topper

Petra Wiggers 15 oktober 2020
Ik vond Winterberg een aardig gevonden verhaal maar was er niet echt kapot van. Eerst wildeik het opzij leggen, maar later toch uitgelezen. Roos gaat met twee vriendinnen naar Winterberg om een weekend te skieën. Ze is nog maar net in het hotel als ze een niet gesigneerd briefje krijgt. Dat vindt ze erg vreemd. Later vindt ze weer een briefje waarin iemand haar vraagt om - in een heftge sneeuwstorm - naar buiten te komen want hij/zij wil haar iets vertellen over haar familie. Roos gaat naar de afgesproken plek zonder haar vriendinnen hierover te informeren. En Roos is verdwenen. Niemand weet waar ze is gebleven. Het boek gaat er nu vooral om wat er is gebeurd. Zijdelings spelen er natuurlijk nog andere dingen. Het is een boek waar je snel doorheen gaat.

Meer recensies van Petra Wiggers