Een origineel verhaal met een vleugje humor

Priscillavdham 24 juli 2019
Wanneer Katy samen met haar moeder van het zonnige Florida naar het rustige West Virginia verhuisd denkt ze dat het allemaal niet erger kan. Ze ontmoet Dee, waar ze al snel een goede band mee heeft. Maar dan ontmoet ze de arrogante en onuitstaanbare Deamon en ontdekt ze al gauw dat alles anders is dan het in eerste instantie lijkt. Want hoe komt het dat Deamon zo’n hekel aan haar heeft en waarom lijkt het alsof hij constant iets te verbergen heeft?

Obsidian is het eerste deel van de fantasyreeks ‘Lux’ van Jennifer L. Armentrout. Het wordt door veel mensen vergeleken met het boek Twilight, maar deze vergelijking lijkt niet helemaal terecht te zijn.
Ten eerste is het verhaal heel anders en zijn de personages naar mijn mening veel beter neergezet. Als lezer wordt je meteen vanaf het eerste moment in het verhaal mee getrokken en vervolgens is het lastig om het boek weg te leggen. Dit komt mede door de prettige schrijfstijl van Armentrout.

Het is een spannend verhaal met af en toe een vleugje humor er in verwerkt. Vooral het gekibbel tussen Katy en Deamon is erg vermakkelijk en heeft mij regelmatig aan het lachten gemaakt. Aan het einde van het boek zijn nog een paar extra hoofdstukken uit het perspectief van Deamon toegevoegd. Deze zijn zeker ook de moeite waard om te lezen.

Kortom: Het perfecte boek voor de lezers van YA die van wel eens wat afwisseling houden.

Meer recensies van Priscillavdham