Een dood gewoon gezin

Qodesja 22 mei 2021
De Donkerste nacht heeft diepe indruk op mij gemaakt. In deze roman van pakweg 160 bladzijde leren we een vader en twee zonen kennen: Fus en Gillou. Moeder overlijdt aan kanker. En Vader doet er alles aan om zo goed mogelijk voor zijn zoons te zorgen. Maar dan vervreemd zijn oudste zoon Fus, en komt in aanraking met verkeerde vrienden. Aanhangers van Front National van Le Pen. En dat is het tegenovergestelde van waar zijn vader in gelooft.. De jongste Gillou is dol op zijn oudere broer maar gaat niet mee in zijn gedachtegoed. Als dan zijn zoon Fus wordt opgepakt voor moord begint het proces niet alleen voor zijn zoon maar ook een proces voor vader. Waar ging t fout. Herinneringen aan een jonge Fus. Een vader die niet weet hoe hiermee om te gaan. De donkerste nacht is een ingetogen realistisch verhaal wat iedere ouder kan overkomen. Een verhaal waar je nog lang over na denkt.

Meer recensies van Qodesja