Meisje van me

Rachel van der Lee 24 december 2019 Auteur
Tom is eigenaar van de Mindset Academy, een zeer succesvol coachingsbedrijf dat zijn cliënten leert om het verleden los te laten en te focussen op de toekomst. Zijn vrouw Amber is een van zijn coaches en geeft zijn succes een gezicht. Het leven lacht hun toe, maar privé hebben ze het niet zo makkelijk: Amber heeft geen baarmoeder en daardoor kunnen ze geen kinderen krijgen. Ze vragen Kirsten, een van de studenten aan de Mindset Academy, om hun draagmoeder te zijn. Zij zegt ja en lijkt volledig achter haar beslissing te staan. Amber en Tom zijn bij de bevalling in het ziekenhuis en zijn dolblij als dochter Emma is geboren. Maar wanneer Amber en Tom hun meisje de volgende ochtend willen ophalen, blijken Kirsten en Emma te zijn verdwenen. Waar is Emma? Wat is er gebeurd? En is dit Kirstens eigen keuze of zit het verleden hun toch op de hielen?

In het verhaal leren we Tom en Amber kennen. Tom is een bekende goeroe en mede eigenaar van Mindset Academy een coachingsbedrijf. Ze zijn erg succesvol maar in hun privéleven hebben ze het niet gemakkelijk.
Al lezende komen er meer personages bij.
En gaandeweg blijkt er van alles aan de hand te zijn.
Het verdwijnen van de draagmoeder met de baby is de hoofdlijn van het verhaal.
De schrijfstijl is prettig. Niet al te lange zinnen en veel dialogen waardoor de nieuwsgierigheid blijft. Echter zijn er wat seksscènes die het verhaal wel wat onderuit halen omdat niemand erg trouw lijkt in de eigen relatie. Een ieder is bezig met zijn eigen hagje waardoor het lastig is als lezer om de sympathie op te brengen voor de personages.
Sommige gedragingen van de personages komen onnatuurlijk over en na het verdwijnen van de baby komt alles op losse schroeven te staan. Magere drie sterren.

Meer recensies van Rachel van der Lee