Stockholm confidential

Rachel van der Lee 29 juni 2020 Auteur
Solveig Berg is een in diskrediet geraakte jonge journaliste, op zoek naar een sappig verhaal voor haar comeback. Dit verhaal hoopt ze te vinden in de Stockholmse modellenwereld en dan vooral bij Lennie Lee, een beruchte glamourfotograaf. Wanneer een van Lee's lievelingetjes plotseling dood gevonden wordt in de rivier, realiseert Solveig zich dat ze een gevaarlijk spel speelt. Ze is terechtgekomen in een web van intriges, hebzucht, jaloezie en chantage waar niemand is wie hij lijkt. Maar komt ze er ook weer levend uit?

Het hele verhaal ben ik zoekende geweest naar enige sympathie voor de personages, maar die heb heb ik niet kunnen vinden. Het is ook een wereld die mij niet erg aantrekt, dus dat maakte het tot een lastige leeservaring. Echter lag het niet aan de schrijfstijl en de dialogen. Het leest goed vlot door en uiteindelijk won mijn nieuwsgierigheid naar wie het nou allemaal op zijn geweten had. Het was toch anders dan gedacht. De vergelijking met Stieg Larsson die was ver te zoeken. De spanningsopbouw was echter wel goed en mijn mening was anders geweest als er leuke personages waren geweest.

Meer recensies van Rachel van der Lee