Ze dat je van mij bent

Rachel van der Lee 23 juni 2020 Auteur
Tijdens een vakantie twintig jaar geleden verdween Alice, de dochter van psychotherapeute Stella Widstrand, maar haar lichaam is nooit gevonden. Als op een dag een nieuwe cliënte zich bij haar praktijk meldt, weet Stella zeker dat deze Isabelle haar verdwenen dochter Alice is. Ze doet er alles aan om Isabelle ervan te overtuigen dat ze moeder en dochter zijn. Maar dit is niet de eerste keer dat Stella haar dochter 'terugvindt'. De vorige keer dat dat gebeurde, werd ze gedwongen opgenomen in een kliniek. Tegelijkertijd probeert iemand koste wat het kost te voorkomen dat Isabelle en zij een band krijgen. Langzaam maar zeker beginnen Stella en Isabelle te twijfelen aan hun herinneringen, hun geheugen en hun identiteit.
Hoe ver is Stella bereid te gaan om haar dochter terug te krijgen?

Dit verhaal wordt beleefd vanuit drie vrouwelijke hoofdpersonen en is in de ik vorm geschreven. Bovenaan elk hoofdstuk staat de naam met wie je te doen hebt.
De eerste paar hoofdstukken heb je nodig om de personages goed te leren kennen. Deze thriller staat niet boordevol spanning maar je voelt tussen de regels door heel goed wat deze vrouwen doormaken.
Op een heel goede manier worden zij tegen elkaar uitgespeeld en raak je als lezer de weg een beetje kwijt, maar dat is juist heel goed gedaan en zeker de bedoeling. Een aanrader om te gaan lezen!

Meer recensies van Rachel van der Lee