Vrolijk en liefdevol verhaal

Rcisca 12 februari 2023
♡ Hartje Centrum♡

Bij de #verhalenfabriek staat het bol van de romantiek.
Het is bijna Valentijsdag en ter ere daarvan hebben ze verschillende korte verhalen uitgebracht.
Toen ze op zoek waren naar mensen die graag vooruit wilde lezen heb ik meteen een mailtje gestuurd.

Hartje Centrum van @mevrouwbakker is één van de verhalen en hier ben ik mee gestart.
Zoals gezegd zijn het korte verhalen en las ik het binnen 24 uur uit.

In dit korte verhaal lees je vanuit het perspectief van Hogeschool docent Robin.
Omdat er volop woonruimte tekort is in Rotterdam krijgt ze een mailtje van haar werkgever om een kamer beschikbaar te stellen voor een internationale student.
Dat doet toch niemand? Door het vertrek van haar huisgenoot is ze genoodzaakt hier toch op terug te komen. En wat een geluk, als er een knappe Italiaan met Nederlandse roots voor haar deur staat, valt ze als een blok voor hem. Dat kan natuurlijk niet.

Wat een heerlijk origineel verhaal.
Zo vaak hoor en lees je over leerlingen die verliefd worden op een docent.
Hier lezen we juist het omgekeerde.
Op een leuke en humoristische manier schrijft de auteur over de eerste kennismaking en eerste weken van Robin samen met Paolo.
Je voelt al snel de elektrisch geladen sfeer die tussen de twee personages hangt.
Door de vlotte en vrolijke schrijfstijl ben je binnen de kortste keren door het verhaal heen.
Janice krijgt het zelfs voor elkaar dat ik een traantje weg moet vegen

Ik zou 3.5☆☆☆ willen geven, maar omdat dat hier niet kan zijn het er 4 geworden.

Wil jij weten hoe het Robin en Paolo zal vergaan? Dan zou ik zeker dit leuke valentijsverhaal gaan lezen.

Meer recensies van Rcisca