Humor en feelgood in de advocatenwereld.

Rcisca 09 augustus 2020
Wat een begin.
Advocate Janna Wiersma loopt al een poosje mee en wil dolgraag promotie maken.
Tot ze op een vrijmibo haar grenzen voorbij gaat, van een bankje gevist wordt, over de schoenen van een onbekende man met gaatjesschoenen kotst en tot overmaat van ramp ook nog eens hele belangrijke documenten kwijt raakt.

Juist.. de documenten van die o zo belangrijke zaak die ervoor moet zorgen dat ze promoveert tot senior. De vechtscheiding tussen 2 BN'ers.

We gaan dus met Janna mee op advocatenavontuur. Wat ik al een hele toffe setting vind omdat dit niet standaard is in het feelgood genre!
Haar cliente Chelsey blijkt niet de makkelijkste en dat is een understatement.
Al bij het eerste 4-gesprek dringt langzaam tot Janna door wie Leo van Halen is...
Er volgen hilarische gesprekken en momenten.
Krijsende cliënte Chelsey die je dan ook werkelijk voor je ziet met een rood aangelopen hoofd
Maar ook de spanning tussen Janna en Leo loopt op als ze elkaar tegen blijven komen.

Wat ik vind?

Om te beginnen was ik al voor het boek uit kwam verliefd op de cover!
Zo mooi met al die zachte kleurtjes en lieflijke rondjes en hartjes.
De omschrijving van Lisette Jonkman: Hilarisch, oncharmant knor-lachen gegarandeerd.
Als zij dat schrijft moet het humor bevatten en daar houd ik van!

De schrijfwijze van Marijke vind ik echt heerlijk om te lezen.
Lekkere korte duidelijke zinnen. Heerlijke humoristische grapjes en hilarische momenten.
De hoofdstukken zijn niet super lang en zodra je in het boek begint zit je erin.
Ze pakt je meteen door in dit boek al met een mega humoristisch proloog te starten.

Hoe fijn is het dat je naast de zaak van Janna ook nog wat andere lijntjes krijgt.
De vriendschap en de verliefdheid met en van Lola zijn een leuke toevoeging.
De gesprekken en borrels met haar collega en vriendin Petra geven een leuke twist.
Het emailcontact dat je in het boek te volgen krijgt tussen Janna en Leo is echt een geweldige toevoeging.
Marijke krijgt het voor elkaar om deze zakelijke mails zakelijk te houden, maar wordt daar nou geflirt?

Het einde van het boek vind ik zelf erg leuk.
Misschien wat voorspelbaar, maar daar is in mijn ogen niets mis mee.
Het hoort precies bij dit verhaal.
En dan is er nog het allerlaatste stukje over cliënte Chelsey een jaar na de vechtscheiding echt Ge-Wel-Dig!

Ik geef daarom Ik pleit voor jou! een dikke 5 sterren

Meer recensies van Rcisca