In het Reine

Rcisca 24 maart 2020
Ik las voor de het eerst een boek van Agnès Martin-Lugand.
Maar als dit is wat zij altijd op papier krijgt zal dit zeker niet het laatste boek zijn.
Wat een fijne schrijfstijl. Lekker vlot met alle ingrediënten voor een fijn leesavontuur.

Reine, een vrouw met een groot geheim dat haar leven tekent.
Ze heeft een zoon. Noè.
Ze voed hem alleen op. Noè weet niet wie zijn vader is en hij vindt het prima. Hij leeft zijn leven, is een geweldige puber en doet mega zijn best om zijn examen te halen.

Reine, ze is compagnon van Paul. Een communicatiebedrijf dat ze samen runnen. Hun vriendschap betekent alles en ze delen alles.

Tor het moment dat Reine via een werkafspraak Pacôme ontmoet en zijn compagnon treft. Dit verandert alles voor het leven van Reine. Hier begint een omslag in haar leven. Iedereen vertellen van haar geheim wat ze eigenlijk haar leven lang voor zichzelf had willen houden. Maar nu kan ze er niet meer onderuit.

Ik heb dit boek in 4 dagen uit gelezen terwijl er ook gewoon gewerkt moest worden.
Grote complimenten aan Agnès Martin-Lugand.
Dit boek neemt je mee in het leven van Reine, haar zoon Noè en Paul.
Het neemt je mee naar Saint-Malo waar je echt alles voor je kunt zien.
De stadsmuren, het strand, het appartement, echt alle locaties je bent erbij.
De ogen van Pacôme je verdrinkt erin zonder ze te zien.
'In het Reine' is doordrenkt van liefde.
Liefde in alle begrippen van het woord.
Het verdriet je voelt elke emotie je huilt dikke tranen met de personages.
Het einde van het boek is vol verdriet, maar nog meer liefde.
Een vreemde, ongewone familie!

Meer recensies van Rcisca