Wat we achterlaten

Rcisca 01 maart 2023
♡ Boek van de maand ♡

Voor ons Boek van de maand februari heb ik gekozen voor het boek Wat we achterlaten van Rebecca Yarros.
Samen met Antoinette ging ik ontdekken wat Rebecca voor moois voor ons in petto had

Dit boek stond al een poosje op mijn lijstje om te gaan lezen.
Deze mogelijkheid greep ik heel graag aan en ik ben zeker niet teleurgesteld, maar compleet verrast door dit bijzondere verhaal.

Georgia moet helemaal opnieuw beginnen na haar scheiding: ze is haar huis in New York, haar vrienden en haar trots kwijt. Terug in Colorado ontmoet ze de arrogante bestsellerauteur Noah Harrison, die is gevraagd om de onvoltooide roman van haar overgrootmoeder Scarlett Stanton – een literair icoon – af te ronden. Met tegenzin gaat Georgia met hem aan het werk. Als Noah en Georgia een doos met brieven vinden, begrijpen ze waarom Scarlett het boek nooit heeft afgerond

Wat we achterlaten bestaat uit twee tijdlijnen. Bij de eerste sprong terug in de tijd moest ik eerlijk gezegd wel even schakelen. Er komen in die tweede lijn aanzienlijk wat personages bij. Door de fijne schrijfstijl blijf je geboeid en gemotiveerd om door te lezen.

Yarros heeft een hele boeiende en meeslepende schrijfstijl. Ze weet beide verhaallijnen zo bijzonder vorm te geven en zorgt ervoor dat ze naar het einde toe steeds beter op elkaar aansluiten. De grote geheimen die dit verhaal kent zorgen voor een ontdekkingsreis. Waarom maakte Scarlett haar verhaal nooit af? En hoe kan Noah het hart van Georgia voor zich winnen?

De liefde spat van de pagina's af in beide verhaallijnen. De intieme scènes zijn bijzonder mooi omschreven en geven daarmee de emoties, de ongekend grote liefde , maar soms ook de wanhoop en de onmacht weer.
Ik kon alleen nog maar verder lezen en wilde precies weten hoe het allemaal in elkaar zat.

Ik heb enorm genoten van dit prachtige verhaal en geef het met liefde 5☆☆☆☆☆

Meer recensies van Rcisca