Wow! Zo'n sterk en spannend verhaal!

ReadingForTheFunOf.it 09 februari 2024
Wow!!

Deze novelle is een jeugdthriller, maar man oh man, wat is deze spannend.

'24 uur' opent met een spannend proloog wat meteen de toon zet voor de rest van het boek.
Daarna maken we kennis met Claire, die werkt als flitsbezorger. Vlak voor middernacht moet ze nog 1 laatste bestelling afleveren, en wanneer ze bij het adres aankomt staan 2 broers haar al op te wachten met een pistool.

Deze 2 broers hebben een bijzonder en gruwelijk tijdverdrijf. Ze geven hun 'kandidaat' 24 uur de tijd om te vluchten en niet door hun gepakt te worden. Als deze 'kandidaat' daarin slaagt, dan krijgt deze 10.000 euro. Maar als de 'kandidaat' gepakt wordt of iemand om hulp vraagt, dan vermoorden ze deze.

Claire is de volgende 'kandidaat'. Ze moet haar jas, schoenen en sokken uitdoen, ook moet ze haar telefoon inleveren. Zo moet ze, blootvoets, 24 uur lang uit handen van dit sadistische tweetal blijven. Maar Claire merkt al snel dat dit lastiger is dan ze dacht. Het tweetal speelt vals... En Claire's situatie wordt steeds hopelozer.
Maar wat als ze zelf ook de regels verandert?
---------------

Vanaf het begin zit je meteen zo goed in het verhaal, dat komt door een sterke en spannende proloog. De auteur heeft zo'n interessant en goed concept bedacht voor dit boek, en dat wordt ook top uitgewerkt.
De schrijfstijl is heel fijn, en het leest zo lekker snel weg. - ik ben dit boek om 1 uur 's nachts begonnen en 1,5 uur later had ik het uit (mocht je nu niet zo goed gaan op enge verhalen, dan raad ik je aan dit boek niet net als ik 's nachts te gaan lezen).

De spanning is op elke pagina zo goed voelbaar. Met elke stap die Claire zet stijgt ook de spanning steeds verder. Wat heb ik meegeleefd met Claire, en gehoopt dat ze het gaat redden. EN dat blijft tot het einde een vraag.
* extra note: zo fijn om de queer rep ook nog in dit boek terug te zien!
Echt een dikke 5 ⭐!

Meer recensies van ReadingForTheFunOf.it